גרפולוגיה
גרפולוגיה הינה תורת כתב היד אשר נחקרה במשך דורות ושנים ע"י אנשי דת ורוח, פסיכולוגים, רופאים, פילוסופים וקביעתם הינה כי התורה מדעית ומקשרת באופן ישיר בין המוח ליד. לכל סימן גרפי, אות ומספר משמעויות שונות למאפייני האדם אליהם נילווים סימנים גרפיים אישיים נוספים אותם בוחן הגרפולוג.
חוות דעת גרפולוגית
:
באופן אישי , הכותב לומד להכיר את עצמו טוב יותר דרך מראה אותה מציג בפניו הגרפולוג.
לומד להשלים עם חוזקותיו וחולשותיו.
הכותב מקבל חוות דעת מקצועית בהתייחסות למאפיינים הדומיננטיים הגלויים והנסתרים באישיותו הכוללת:
תפקוד אישי :
יכולת תפקוד יומיומית, אופן התנהלות ביחס לעצמו וביחס לסובבים אותו.
פרקטיות מול פסיביות, עמידה בתנאי לחץ, יוזמה אישית, דייקנות, התמדה, יכולות ניהול ומשא ומתן, מהירות תגובה, מוסר עבודה, יכולות תכנון וארגון, אמינות ומהימנות.
תפקוד חברתי
:
יכולותיו להסתגל לחברה ותפקודו בה, יחסים בינאישיים, אינדיוידואליזם ושמירת מרחק מול זרימה ומעורבות ו/או מעורבות יתר פולשנות ויחסים תועלתניים.
גישה ילדותית/בוגרת, יכולות עבודה בצוות, עם קהל, עם ילדים, עם בעלי חיים.
יכולת קבלת מרות, סגנון ואופי דיבור, מופנם/מוחצן, נטיות אימפולסיביות או נימוס ואינטגרטיביות ועוד מאפיינים חברתיים.
תפקוד חשיבתי
:
רמת אינטליגנציה, סוגיי חשיבה וגישה חשיבתית, רוחב/צרות אופקים, שאיפות לקידום ולימודים, יכולת זיכרון וריכוז, הבחנה בין עיקר ותפל, רמת הקליטה, עומק/שטחיות, אסוציאטיביות מול דוגמתיות ועוד...
תפקוד רגשי
:
נטייה לשינויים/יציבות במצבי הרוח, דימוי והערכה עצמית, ביטחון עצמי, רגשי נחיתות/עליונות, עד כמה הרגש שולט בחייו היומיומיים וההשלכות.
המלצות וסיכומים:
לאור התפקודים והמאפיינים המפורטים בדו"ח תינתן הכוונה מקצועית המתאימה לכותב. אופי המסגרת הנכונה לו. יכולותיו לעבוד עם קהל או לבד בקבוצה קטנה או עם הרבה קהל.
הנזקקות לתוצאות מהירות או איטיות.
תחום עיסוק ו/או לימודים ספציפי.
המלצות לפעילויות על פי אופיו כגון חוגים, קורסים תחביבים ועוד...
עד כה קיבלתם מידע על מלאכתו ואופן עבודתו של המנתח / מאבחן/ הגרפולוג...
:כעת נדון בדרישות הכותב
- על הכותב להיות נינוח לכתיבה חופשית ספונטנית ונוחה על שולחן מתאים.
- הכותב יכתוב על דף חלק לבן ( ללא שורות ), כאשר מתחתיו יהיו דפים נוספים ריקים המשמשים כריפוד לנתון הלחץ לכן חשיבותם רבה
- הכותב יכתוב בעט כדורי תקין ולא נוזל, את שני הטקסטים, אחד מועתק אחד חופשי על פי הנחיית הגרפולוג.
- את שני הכתבים יש לסיים בחתימה רשמית .
- הכותב יכתוב בשפת האם שלו, אם יכול יוסיף טקסט בעברית.
- הכותב יצייר על דף חלק לבן ציור אותו יתבקש לצייר ע"י הגרפולוג המנחה בעיפרון .
- הכותב יצייר בדף עם הנחיות בעיפרון . דף מבחן הנקרא – " מבחן ורטג ".
- הכותב יידרש לכתוב שוב בדף חלק בעט שלושה טורים של מספרים.
- הכותב יציין את מינו – מגדרו.
- הכותב יציין את גילו.
- הכותב יציין את היד בה הוא כותב - ימין / שמאל .
- הכותב יציין באם הוא מאובחן/ סובל מבעיות מוטוריקה עדינה, דיסגרפיה או דיסלקציה כלשהיא.
- הכותב יציין באם קיימות בעיות פיזיולוגיות, שרירים, עצבים, מחלות כלשהן כגון פרקינסון וכו'.
- הכותב יציין באם ישנן בעיות ראיה.
באופן עקרוני ישנה בעיה לפענח כתבי יד של כותבים דיסלקטיים, חולי פרקינסון, או בעלי בעיות שרירים .
ילדים יאובחנו ע"י ציורים בלבד עד גיל 16 לפחות . כתבי יד יאובחנו מגיל 18 ומעלה.